субота, 17. април 2021.

Vojvotkinja i vakcina ili lek

Pre tačno tri nedelje, u noći 27. marta primila sam Actembru. Lek za reumatiodni artritis tocilizumab. Kažu da smanjuje rizik od smrti kod pacijenata hospitalizovanih usled teškog oblika kovida-19, skraćuje vreme oporavka i smanjuje potrebu za mehaničkom ventilacijom. Meni je spasao život.


"Lek deluje tako da smanjuje nivo proteina interleukina-6 , blokira taj protein, upala se smiruje, pa se smatra da bi mogao da spreči i prekomernu reakciju imunološkog sistema kod nekih pacijenata sa koronavirusom.

Reč je o citokinskoj oluji zbog koje upalni molekuli otežavaju disanje, odnosno virus onemogućava normalan rad pluća i dotok kiseonika. Hiperimunom reakcijom, nasumičnom hiperprodukcijom citokina zbog koje dolazi do “začepljenja” alveola u plućima, stvara se edem koji onemogućava ulazak kiseonika u krvotok, dolazi do začepljenja krvnih žila u bubrezima i drugim organima i ubrzo do zatajenja vitalnih sistema organa u organizmu, pri čemu je, ističu lekari, najgore što se takva reakcija događa veoma brzo, u roku od 24 do 48 sati i lekari su doslovno nemoćni da bilo šta preduzmu."

Ja nisam znala šta je interleukin - 6 kad sam stigla u Arenu. Ni šta je citokinska oluja. Niti zbog čega je dr rekao da mi hitno po spuštanju temperature daju dve boce nekog leka. Da ne gnjavim brojkama, samo mi je CRP bio 50x veći a taj Interleukin - 6 oko 30x viši od gornjih granica. Kažu da svakom 4. taj lek spreči fatalni ishod...

Zašto vam ovo pišem?

Ja se nisam vakcinisala. I ne mogu prestati da se kajem zbog toga. Znate ono: hoćemo ali ima vremena, mladi smo (43god?), nemamo nikakve hronične bolesti, ne idemo nigde, čuvamo se, ne znamo ni koju bismo...posebno ja sa svojim širokim spektrom alergija na sve i svašta. Da li ja uopšte smem da primim bilo koju od vakcina?

Dok smo razmišljali, razboleli smo se.

Bile su sa mnom u sobi dve žene od oko 65 godina. Primile su vakcinu, ali su se zarazile u među dozi. I pored svojih godina i propratnih bolesti, imale su lakšu kliničku sliku od mene. Samo zbog vakcine...

Što se tiče svih ostalih vakcina - uredno smo vakcinisani svi. Deca posebno. I nikada se nisam pitala ni za sastav ni za nuspojave. Zašto? Prvo, ja nisam ni imunolog, ni virusolog, nisam ni naučnik ni lekar. Verujem nauci i mnogo pametnijima od sebe. I verujem da su vakcine najveće dostignuće čovečanstva.

Neću nikome da namećem svoj stav. Svako će uraditi po savesti.

Rekli su mi da su te noći sestre i lekari bili stalno oko mene. Ja se toga ne sećam. Sećam se samo straha da više neću videti svoju decu...

Želim da vam da nikada to ne osetite.

Budite mi svi zdravi i čuvajte se!

Нема коментара:

Постави коментар